Súlyos kérdés

Úgy érzi, időtlen idők óta emelgeti a súlyzókat, mégsem mutatkozik a várt eredmény? Talán az a baj, hogy kevés a súly

Kapcsolódó cikkek

Legalábbis ezt állítja Steve Glass amerikai sportélettanász, a michigani Grand Valley-i Állami Egyetem kutatója.

Egy-egy izomcsoport erősítéséhez a 60-75 százaléka szükséges annak a súlynak, amelyet még képes vagyunk fölemelni.

Glass 30 kezdő testedzőt vizsgált, és kiderítette, hogy a legtöbben csak 40-60 százalékkal próbálkoznak.

Mindannyian mást érzékelnek „nehéz”-nek, hangoztatja Glass, de az erősödéshez olyan súlyt kell választania, amely kifárasztja a megfelelő izmokat.

Akkor hát mennyi az elég? A pontos mennyiség olyan tényezőktől függ, mint a testméretek, az izomtömeg, sőt a nem, de általában azt lehet mondani, akkor jó, ha csak 10-20 ismétlésig bírja. Ha ennél több is megy, akkor kicsi a terhelés.

A kezdők előbb forduljanak szakképzett edzőhöz, illetve tisztázzák orvosukkal az egészségügyi problémáikat.

Vote it up
231
Tetszett?Szavazzon rá!