Sült tök áfonyás almamártással

A sütőtök önmagában is szuperegészséges szezonális csemege, áfonyával viszont felülmúlhatatlan

Hasonló receptek

Vitamintartalmának köszönhetően a sütőtök az egyik legegészségesebb őszi zöldségféle, ráadásul sokféleképpen el lehet készíteni: reggelire lehet belőle például sütőtökkrém, ebédre sütőtök-gratin, desszertnek pedig tökös-mákos rétes.

Hozzávalók 4 személyre
1 kg sütőtök 3 dl almalé 3 evőkanál barna cukor 1 kiskanál finomra aprított narancshéj 15 dkg friss áfonya 2 db savanykás zöld alma 2 evőkanál juharszirup 2 evőkanál apróra vágott, pörkölt pekándió 1 csipet őrölt szegfűszeg étolaj a tepsibe

Elkészítés
1. A sütőt előmelegítjük 175 °C-ra. A sütőtököt keresztirányban 1 cm vastag szeletekre vágjuk.(A magokat és a magház rostjait eltávolítjuk.) A tökszeleteket egy vékonyan kiolajozott tepsibe helyezzük (kissé fedhetik is egymást), majd 25-30 perc alatt puhára sütjük. Közben egyszer megfordítjuk.

2. Az almalevet összekeverjük a barna cukorral, a narancshéjjal, a szegfűszeggel és az áfonyával. A mártást felforraljuk, majd lejjebb vesszük a lángot, és fedő nélkül addig főzzük, amíg kissé besűrűsödik. Hozzáadjuk a meghámozott és 1 cm vastag szeletekre vágott almát, majd fedő alatt, időnként megkeverve legalább 7 percig főzzük, hogy az alma megpuhuljon. A tűzről levéve hozzáadjuk a juharszirupot.

3. A tökszeleteket tányérokra helyezzük, meglocsoljuk az almamártással, és tálalás előtt megszórjuk a pekándióval.

Vote it up
172
Tetszett?Szavazzon rá!