Segítő ötletek derékfájás ellen

Élete során valamikor szinte mindenki szenved tőle. Íme, pár apró trükk a fájdalom enyhítésére

Pakolja ki a táskáját!
Ha a test egyik oldalára nagy súly nehezedik, az megterhelő, mivel a hátizmok megpróbálnak ellentartani és könnyen begörcsölnek. Mérje meg a válltáskáját, hátizsákját vagy aktatáskáját a fürdőszobai mérlegen: ha nehezebb, mint testúlyának 10 százaléka, vegyen ki belőle pár dolgot. Vagy térjen át hátizsákra.

Hordjon magával kevesebb készpénzt!
Költekezők, figyelem: ha egész nap egy vastag bukszán ücsörög, kicsavarodik a gerince, sőt, szerencsétlen esetben még az ülőideg is nyomás alá kerülhet. Ez isiászt, az ideg begyulladását okozhatja. Férfiak körében annyira gyakori ez a probléma, hogy még nevet is adtak neki: pénztárca-neuropátia.

Melegítse, mielőtt tabletták után nyúl!
Ha támad a hátfájás, próbálja inkább ruha alatt hordható melegítőpárnával kezelni, ne pedig ibuprofennel vagy paracetamollal. A párnák akár nyolc órán át is 40˚C-os meleget biztosítanak. Egy, a Spine című lapban közölt vizsgálat szerint nemcsak jobban csillapítják a panaszokat, mint a maximális adagban beszedett vény nélkül kapható fájdalomcsillapítók, a hatásuk még hosszabban is tart.

Halgasson a szabóra!
Képzelje el a következő helyzetet: felhajtatja a nadrágszárát, és a szabó megemlíti, hogy az egyik lába rövidebb, mint a másik. Ne hagyja figyelmen kívül a megjegyzését: a másfél cm-nél nagyobb különbség már megterhelheti a gerincet. Ha felfedez egy kisebb eltérést, próbáljon ki valamilyen üzletekben is kapható talpbetétet, vagy forduljon ortopéd szakorvoshoz méretre gyártott darabért.

Térdeket fel!
Ha íróasztal mellett ül, vagy hosszú repülőúton van, tegyen valamit a lábai alá, hogy a térde kicsivel magasabban legyen a csípőjénél. Így csökken a hát alsó részére nehezedő nyomás.