Segítő testtartás

Nemcsak esztétikai kérdés, hogy milyen pózt vesz fel, hiszen befolyásolja, hogyan érzi magát, illetve miként viselkedik

Kevesebbet szeretne enni? Enyhítene a hátfájásán? Egy új tudomány, az embodied cognition („megtestesült gondolkodás”) kutatói a következő testhelyzeteket tanácsolják:

A fogyásért: feszítse meg izmait
Ön igazán szeretne edzeni és helyesen táplálkozni – fogadalma betartásában mégis gyakran meginog? Próbálja meg ökölbe szorítani a kezét, csikorgassa a fogát, vagy álljon lábujjhegyre. Az izmok megfeszítése erősítheti akaraterejét, állítja egy 2010-ben megjelent tanulmány.

– Így azt közli magával: erős vagyok, ellen tudok állni a kísértésnek – mondja az egyik szerző, dr. Aparna Labroo, aki a döntéshozás folyamatát vizsgálja a torontói Rotman School of Managementen. – Bizonyos idő után jelentős mértékben összeadódhatnak ezeknek az apró dolgoknak a hatásai.

Hogy kevésbé fájjon: húzza ki magát
Ha kínozza a hátfájás, teljesen összegömbölyödik? Egy közelmúltban végzett vizsgálat szerint nyújtózkodó testhelyzetben (például egyenesen állva, a vállakat és a mellkast kifeszítve) kevésbé vagyunk érzékenyek a fájdalomra. A domináns testtartás segíthet abban, hogy mélyebbeket lélegezzen, sőt még a hormonok szintjét is befolyásolhatja, állítja dr. Scott Wiltermuth, a Dél-kaliforniai Egyetem üzleti iskolájának tanára: – Úgy véljük, ez leginkább a fejben lejátszódó változásokkal függ össze. Ha erősebbnek érzi magát, ez egyúttal megnöveli a fájdalomtűrő képességét.

Vote it up
181
Tetszett?Szavazzon rá!