Sokszínű jóga

Rendbe teszi a testet és a lelket, ráadásul mindehhez nem feltétlenül kell perec alakba tekerednie. Válassza ki az önhöz illő stílust

Számos bizonyíték van arra vonatkozóan, hogy a jóga gyakorlása hasznos. Javítja az egészséget, kifejezetten jót tesz depresszió és szorongás ellen, és laikusként is bárki belevághat. Olyan is akad, akinek az egész életét megváltoztatta. Talán önnek is segíthet. Az alábbiak közül választhat:

Astanga
• Mozgásközpontú, energikus, fizikailag igénybe veszi a szervezetet – felér egy kondizással.
• Meghatározott gyakorlatsorból áll, amelyet minden alkalommal ugyanolyan módon kell végrehajtani. Csak akkor lehet továbblépni, ha az előző gyakorlat már kifogástalanul megy. Inkább olyanoknak ajánlatos, akik már foglalkoztak valamilyen jógával.

Ijengár
• Lassú ütemű; az egyes pózokat huzamos ideig kell kitartani.
• A testtájak összehangolására helyezi a súlyt; jót tesz az izomtónusnak. A pózok tudásszinttől függően módosulnak. Az egyes mozdulatok erélyesebbé tételéhez fahasábot, gumiszalagot vagy habszivacs tömböt is alkalmazhat.

Hatha
• Szelíd, lassú mozdulatok; olyanoknak is jó, akik még nem jógáztak.
• Sok különféle jógarendszert ölelhet fel, de általában magában foglalja a legtöbb alaptartást – például az úgynevezett „lefelé néző kutyapóz”-t (tenyér és talp a földön, fenék a levegőben) –, amely minden stílusnál megtalálható.

Vinjásza
• Közepes ütemű; elősegíti az erőteljes, lendületes izomnyújtó gyakorlatokat.
• Alapja a „napüdvözlet” – tizenkét egymás utáni pózból álló, folyamatosan végrehajtandó gyakorlat. Mindegyik mozdulatot a légzéssel összhangban kell végezni: belégzéskor izomnyújtást, kilégzés közben -összehúzást.

Bikram
• Vitatott stílus, „forró jógá”-nak is hívják, mert 38°C-ra fűtött helyiségben művelik.
• Az oktató minden alkalommal huszonhat elemből álló, meghatározott gyakorlatsort végeztet el. A meleg elősegíti a verejtékezést, és feltételezések szerint lazítja a merev izmokat. Alkalmanként akár 500 kalóriát is elégethet.

Pilates-jóga
• Újra meg újra ismétlendő tornagyakorlatok, melyekkel az alak szempontjából problematikus területeket, például a fart és hast lehet megcélozni.
• A jógalégzést a Joseph Pilates által kidolgozott Pilates-gyakorlatokkal ötvözi. Jó néhányat fekvő helyzetben kell végezni, ami csökkenti az ízületek és izmok megterhelését.

Vote it up
207
Tetszett?Szavazzon rá!