Stressz: tünetek és ellenszerek

Manapság mintha mindenki stresszes lenne. Honnan tudhatja, hogy vajon önnek is megviseltek-e az idegei? Eláruljuk!

Philip Hodson, a brit pszichológiai tanácsadók és pszichoterapeuták szövetségének képviselője szerint többek közt az alábbiak az árulkodó jelek:

• fáradékonyság
• bőrpanaszok
• szájszárazság
• izomfeszültség
• alvászavarok
• étvágytalanság vagy a nemi vágy csökkenése
• emlékezetkiesés, összpontosítási nehézségek
• örökös szorongás
• kedélyhullámzás
• negatív énkép
• csip-csup ügyek túlértékelése
• képtelenség csekély horderejű döntések meghozatalára.

Mi a teendő, ha magára ismert?
Testmozgással küzdhet a fizikai tünetek ellen, és könnyebben elkerüli, hogy alkoholhoz, nassoláshoz vagy dohányzáshoz folyamodjon.

Szakítson időt önmagára. Próbáljon ki valami relaxációs módszert. Foglalkozzon olykor „haszontalan” dolgokkal.

Szedje sorba, mik az erősségei. Engedjen meg magának „lógós” napokat, amikor nem hajtja agyon magát.

Ha túl sok, nem elég változatos vagy felelősségteljes a munkája, nem elégíti ki a feladatköre, próbáljon beszélni a főnökével.

Íme, pár további módszer a stresszoldásra! További jó hír: nemcsak édességekkel, de egészséges ételekkel és italokkal is küzdhet a stressz ellen.

Ha úgy érzi, nem elég hatékonyak a fenti módszerek, forduljon orvoshoz. Lehet, hogy depresszióban szenved, ami viszont orvosi kezelést igényel.

Vote it up
197
Tetszett?Szavazzon rá!