Stresszoldó ételek és italok

A feszültséget gyakran próbáljuk evéssel enyhíteni. A chips helyett próbálja ki a következőket

Olajos magvak
A magnéziumban gazdag magvak stresszoldó hatásúak; ugyanakkor figyeljen oda, hogy magas kalóriaértékük miatt nem árt, ha napi egy maréknál meghúzza a határt. Másrészt viszont további kedvező hatásuk is van az olajos magvaknak.

Brokkoli
A brokkoliban lévő folsav segít a stressz csökkentésében, ráadásul jót tesz a szívnek is.

Sorbet vaníliaostyával
A cukros ételek enyhítenek az idegességen – gátolják az idegességet kiváltó hormonok, például a glükokortikoidok termelését. Ez egy stresszhormon, amelynek hatására több zsír rakódik le a hasba. Már az is jó érzés, ha csak egy kevéske cukor is kerül a nyelvre, úgyhogy nem is kell túlzásba vinni.

Teljes kiőrlésű lisztből készült angol muffin
Az angol muffin lényegében serpenyőben sült zsemle, érdemes lekvárral vagy mézzel fogyasztani. Összetett szénhidrátokban gazdag étel, hatására nő a szerotoninszint, így hangulatjavító, nyugtató hatású. Íme, pár muffinrecept!

Lazac
Az omega–3 zsírsavak segítik az agysejtek együttműködését, és így segítik a stressz hatékonyabb pszichés feldolgozását. Kóstolja meg például a gravlaxot!

Fekete csokoládé
A világon a legtöbb endorfint tartalmazó étel a csokoládé. Több mint 300-féle vegyületet tartalmaz, így például anandamidot, amely a marihuánáéhoz hasonló hatást fejt ki az agyra, vagy teobromint, egy gyenge serkentő hatású szert. Antioxidánsai ráadásul további jótéteményekkel is bírnak. Keresse a legalább 70 százalék kakaótartalmú importált étcsokoládét!

Egy pohár tej
A tej triptofánt tartalmaz, amely az anyagcsere során hangulatjavító szerotoninná alakul. Továbbá kalcium-, magnézium- és káliumtartalmának köszönhetően segít a vérnyomást alacsonyan tartani.

Forró kakaó
A meleg italok már önmagukban jó érzéssel töltenek el: növelik a testhőmérsékletet, amelyet az agy komfortérzetként értelmez. Bónuszként a rák ellen is jó.

Kávé helyett fekete tea
A brit University College London egyetemen végzett vizsgálat eredménye azt mutatta, hogy a 6 héten át napi négy alkalommal fogyasztott fekete tea csökkentette a stresszes esemény után termelt stresszhormon, a kortizol szintjét.

Zöld tea
A zöld teában található L-teanin hatására az agyban gyakoribbá válnak a nyugalmi állapotra jellemző alfa, míg ritkulnak az idegességet jelző vezető béta hullámok az EEG-felvételen.

Hideg víz
Talán meglepő, de egy pohár hideg víz és kis friss levegő beindítja a vérkeringést és a stresszoldó endorfinok termelését!

Vote it up
258
Tetszett?Szavazzon rá!