Színes fogyókúra

Azt hiszi, kipróbált már minden létező fogyókúrás ötletet? Meg fog lepődni: az asztal és a tányér színe is számít!

Az evési szokásokat vizsgáló tudomány kimutatta, hogy többet iszunk egy alacsony és széles pohárból, mint egy keskenyből és magasból, illetve minél közelebb ülünk a munkahelyen kitett édességes tálhoz, annál többet fogyasztunk belőle. Most lássuk, mit árulnak el a legújabb kutatások a színekről és a fogyásról!

Az elütő színek segítenek a helyes adagok felmérésében
A túlevéshez vezető biztos recept, ha a tányér és az étel színe összeillik (gondoljon például a marinara szószra piros tányéron): ez derült ki egy Cornell Egyetemen végzett kutatásból. A tudósok azt az eredményt kapták, hogy az emberek kb. 20 százalékkal több Alfredo-szószos tésztát ettek akkor, amikor azt a hozzá illő fehér tányéron szolgálták fel, mint akkor, amikor egy elütő piros tányéron érkezett az étel. A kutatók úgy sejtik, a színkülönbség miatt jobban tudatosul bennünk az adagok mérete.

A természetellenes színek visszafogják az étvágyat és a nassolást
A Doctors című televíziós műsor szakértői szerint a kék szín hatására kevesebbet eszünk. Ennek egy lehetséges oka még barlangban élő elődeink korából származhat: annyira kevés a kék színű étel a természetben, hogy hajlamosak vagyunk kerülni az ilyeneket, arra gyanakodva, hátha mérgezőek. Napjainkban pedig, ha kék tányérról eszünk, vagy kékre festjük a konyhát és étkezőt, az eltántoríthat az ész nélküli rágcsálástól.

Színek szerint válogatott ételekkel kevesebb káros dolgot fogyaszthat
Gondolatban címkézzen fel mindent a konyhában: az egészséges ételek „zöldek”, a kevésbé egészségesek „sárgák”, azok pedig, amikben csak energia van, tápérték meg alig, legyenek „pirosak”. Ezután rendezze át őket a hűtőben és a kamrában úgy, hogy a zöld ételekhez férjen hozzá a legkönnyebben, a pirosakhoz pedig a legnehezebben.

A Massachusettsi Kórház kutatócsoportja szerint így egyszerűbben csökkentheti a káros ételek fogyasztását. Amikor hasonló rendszert vezettek be a kórházi büfében, visszaesett a „piros” termékek, például a szénsavas üdítők eladása, miközben megnőtt az olyan „zöld” termékeké, mint a víz és a zsírszegény tejtermékek. Minél kevesebb „piros” étel tárul a szeme elé, mikor kinyitja a hűtőajtót, annál helyesebben fog táplálkozni.