Szíverősítő chíamag

Az apró magocska hatalmas táplálkozástani előnyökkel bír. Íme, néhány ötlet, hogyan fogyassza

Kapcsolódó cikkek

Talán ön is hallott már a lenmagnál is apróbb, de hasznos tápanyagokkal teli chíamagról. A Közép- és Dél-Amerikában őshonos chía, más néven azték zsálya magja rendkívül sok omega–3 zsírsavat tartalmaz, ami szokatlan a növényvilágban.

– A lenmaghoz hasonlóan 18 százalék benne az alfa-linolénsav, vagyis az omega–3 növényi válfajának aránya – mondja Catherine Saxelby dietetikus.

A magocska további táplálkozástani előnyei között szerepel a nagy mennyiségű élelmi rost, fehérje, sokféle vitamin meg ásványi anyag, például kalcium, folsav, foszfor és vas.

Elkészítési javaslatok
Chíamagot szinte bármibe – müzlibe, gyümölcsturmixba vagy joghurtba – szórhat anélkül, hogy felborítaná az ízharmóniát. Saxelby javasolja még az alábbiakat is:

Bundázzon vele húskrokettet, fasírtot vagy egyben sült vagdaltat. „Ínycsiklandó, ropogós kérget alkot.”

Egy kanálnyi chíamag A kétféle azték zsálya közül a fehér chía magja semleges ízével és világos színével ideális arra, hogy részben kiváltsa a fehér (vagyis nem teljes őrlésű) lisztet a házi süteményekben.

Keverjen 2,5 dl vízbe 1-2 evőkanál magot, és az így keletkezett kocsonyás anyaggal sűrítsen leveseket.

Vote it up
298
Tetszett?Szavazzon rá!