Szabaduljon meg tartósan a kilóktól!

Mit tanácsol a Nagy Fogyás amerikai változatának szakértője, Bob Harper?

A túlsúlyos szereplők fogyását nyomon követő valóságshow szakértője, Bob Harper 13 évad után arra jött rá, hogy a leghatékonyabb tippjei saját életmódjából származnak. Új könyve (The Skinny Rules: The Simple, Non-Negotiable Principles for Getting to Thin, azaz A karcsúság szabályai: egyszerű, megkerülhetetlen elvek a fogyáshoz) összesen 20 átfogó étkezési tanácsot gyűjt össze, és tartalmaz recepteket, étrendeket is.

– A szabályok nem arra vannak, hogy szeressük, hanem, hogy betartsuk őket – foglalja össze Harper. Némelyik még számára is kihívást jelent, „de ahhoz, hogy tartósan megszabaduljunk a kilóktól, ki kell alakítani egy rutint, amelyet követhetünk.”

Igyon vizet minden étkezés előtt
Hadd szögezzem le: a víz segít fogyni – írja Harper. Az elegendő mennyiségű vízfogyasztás segíti az emésztést, segíti a jóllakottság érzését és elősegíti a hatékonyabb edzést is: védelmet nyújt a fáradtság ellen és gyorsítja a regenerációt. Igyekezzen minél több vizet inni – például tegyen egy pohárral az éjjeliszekrényre, és amikor felkel, azzal indítsa a napot.

Ne hagyja ki a reggelit
A Massachusettsi Egyetem orvosi karának kutatói állapították meg, hogy a reggeli kihagyásával négy és félszeresére nőhet az elhízás esélye! Ha rohanósak a reggelei, legjobb, ha előre készül: készítsen elő joghurtot, keménytojást, zabkását és szeletelt vagy apró gyümölcsöket, akár egyből egy műanyag tárolóba, hogy magával vihesse.

Rágcsa helyett gyümölcs
Gyümölcsből sokféle van, és nemcsak finomak, de ráadásul gazdagok antioxidánsokban, amelyek erős védelmet nyújtanak egyes betegségek ellen. Élvezze őket magukban, vagy, mivel egészséges ételekből sosem elég, társítsa fehérjében dús sajttal, mogyoróvajjal, esetleg görög joghurttal vagy zabkásával.

A fehérje sose maradjon ki
Hogy mennyi fehérjére van szüksége a szervezetének? Egyszerű: mindennap annyi gramm fehérjét fogyasszon, ahány kiló. Az se mindegy, honnan származik a fehérje, Harper a halat és a tojást ajánlja. A hal különösen fontos: „ha nem eszik halat, újra el fog hízni” – jelenti ki, és a tudomány is őt igazolja. Egy izlandi kutatás során négy azonos kalóriatartalmú, de különböző összetételű diétát követő csoport közül a több olajos halat fogyasztó csapat adta le a legtöbb kilót – ez valószínűleg az omega–3 zsírsav és a fehérje kombinációjának köszönhető.

Éhesen bújjon ágyba
Ha kihagyja a lefekvés előtti falatokat, szervezete az ágyban sokkal hatékonyabban fog zsírt és cukrot égetni – ehhez viszont el kell telnie 5 órának étkezés nélkül. Továbbá így jobban is fog aludni, mert minél alacsonyabb a vércukra, annál inkább képesek az alvást segítő hormonok kifejteni a hatásukat. Szabjon meg magának egy időpontot, ami után már nem fog enni.

Készüljön a fogyókúrára
Az ember nem fog varázsütésre egyszer csak egészségesen étkezni, fel kell rá készülnie. Harper szerint az első lépés, hogy a következők kerüljenek be a hűtőbe, hogy ha éhes, ezekért nyúljon:

• készítsen egy tucat kemény tojást
• készítsen fél kilónyi húsgolyót pulykából
• négy sült csirkemell (bőr nélkül!); szeletelve salátába is tökéletesek
• minél több alacsony zsírtartalmú görög joghurt.

Vote it up
184
Tetszett?Szavazzon rá!