Szemre való jó falatok

Védekezzen a zöld hályog, a szürke hályog és a sárgafolt-elfajulás ellen úgy, hogy finomakat eszik

Ha jó tápanyagokkal látja el szervezetét, a látásának is jót tehet. Így védekezhet a három legfőbb életkorral összefüggő látásrabló betegség ellen:

Zöld hályog
A Kaliforniai Egyetem ezer nővel végzett vizsgálatában havi egy adag fodros, illetve leveles kel vagy hetente legalább három adag sárgarépa több mint 60 százalékkal csökkentette a glaukóma kockázatát. A tudósok szerint a magas karotintartalom és más antioxidáns hatású vegyületek fokozzák a látóidegsejtek védelmét.

Szürke hályog
Friss ausztrál kutatások azt jelzik, hogy 45 százalékkal kisebb valószínűséggel alakul ki szürke hályog azoknál, akik rendszeresen fogyasztanak narancslevet, és emellett étrendjükben szerepelnek C-vitamin-dús élelmiszerek (például paradicsom, brokkoli, paprika). A C-vitamin véd a fény és a hő szemlencse-homályosító hatása ellen.

Sárgafolt-elfajulás
A zabpehely, más rostdús gabonapelyhek és a teljes őrlésű lisztből sütött kenyerek mintegy 39 százalékkal mérsékelik a sárgafolt-elfajulás veszélyét – olvasható egy nemrég publikált cikkben. A bennük lévő összetett szénhidrátok gátolják a vércukorszint-ingadozást, ami károsítja a szem ideghártyájának érzékeny receptorait.

Vote it up
201
Tetszett?Szavazzon rá!