Szezámos csirkesaláta

Ideális eledel, ha fogyókúrázik, és laktató, egészséges ebédre vágyik, ám a szezámmag bárki másnak is jót tesz

A szezámmag telis-teli van értékes tápanyagokkal: többek között fehérjével, antioxidánsokkal, rostokkal, E-vitaminnal, emellett olyan ásványi anyagokkal, mint a kalcium, cink, magnézium és kálium.

Egészben is fogyaszthatja, például az alábbi ételben, de ekkor rendkívül gondosan, minden szemet szétmorzsolva rágja meg, különben érintetlenül áthalad az emésztőrendszeren, hasznos tápanyagaival együtt.

Létezik viszont egy őrölt szezámmagból készített krémes állagú paszta, a tahini, amelynek használatával egyszerűen, fogcsikorgatás nélkül hozzájuthat minden értékes összetevőhöz.

Hozzávalók 4 személyre
4 db csirkemellfilé 2 db tojásfehérje 20 dkg szezámmag 2 evőkanál olaj 8 szál újhagyma 6 evőkanál méz 3 evőkanál szójaszósz zöldsaláta

Elkészítés
1. A csirkemellfiléket ecsettel vékonyan megkenjük a tojásfehérjével, majd mindkét oldalukat belenyomkodjuk a szezámmagba.

2. A hús mindkét oldalát olajban megpirítjuk (2-3 perc), majd a lángot lejjebb véve további 5-8 perc alatt teljesen átsütjük.

3. A dresszinghez a mézet elkeverjük a szójaszósszal. Tálaláskor a csirkemelleket négyfelé vágjuk, a darabokat ráhelyezzük a salátával elkevert karikákra vágott újhagymára, majd meglocsoljuk a dresszinggel.

Vote it up
230
Tetszett?Szavazzon rá!