Szilvás kosárkák

A ropogós kekszre emlékeztető kosárkák a szilvának köszönhetően szívbarát finomságok

Hasonló receptek

Hozzávalók
10 dkg zabpehely 12,5 dkg felezett dióbél 2,5 dkg kukoricapehely 10 dkg cukor 2 db nagy tojásfehérje 2 evőkanál frissen facsart zöldcitromlé 1 kiskanál reszelt zöldcitromhéj és egy kevés a díszítéshez 1,25 dl szilvapüré 45 dkg kimagozott és vékony gerezdekre vágott friss szilva

Elkészítés
1. A sütőt 180 °C-ra előmelegítjük (gázsütőnél 4-es fokozat). A zabpelyhet és a dióbelet egy tepsiben szétterítjük, majd körülbelül 7 percig sütjük, amíg a zabpehely megpirul.

2. A zabpelyhet és a dióbelet háztartási robotgépbe szórjuk, hozzáadjuk a kukoricapelyhet és a cukrot, majd finomra őröljük. Beletesszük a tojásfehérjét és 1 evőkanálnyi zöldcitromlét, majd néhány másodpercig keverjük, hogy egyenletesen nedves morzsát kapjunk.

3. Kibélelünk sütőpapírral egy nagy sütőlapot. A morzsát nagyjából 6 egyenlő részre osztva a sütőpapírra adagoljuk, és nedves kézzel mindegyik kupacból 10 cm átmérőjű korongot formálunk. A korongok szélét felhajtjuk. Körülbelül 10 perc alatt ropogósra sütjük. 2 percig a sütőlapon hagyjuk, majd konyhai rácsra tesszük, hogy teljesen kihűljön.

4. Egy kis tálban összekeverjük a zöldcitrom levét és héját a szilvapürével. A keveréket az időközben kihűlt kosárkákra kenjük. Rátesszük a felszeletelt szilvát, és a reszelt zöldcitrom-héjjal díszítjük. (A kosárkákat előző nap is elkészíthetjük, ekkor lazán letakarva a hűtőben tároljuk.)

Tippek
A dióbél helyett pekándiót vagy mandulát használunk. A szilvát friss, érett, de kemény húsú őszibarackkal helyettesítjük. A gyümölcsöket nem hámozzuk meg. Ha a kosárkákat egy nappal korábban elkészítjük, annyira megpuhulnak, hogy késsel-villával is fogyaszthatjuk őket.

Miért egészséges?
A szilva káliumban és vízben oldódó rostokban gazdag, ezek kulcsszerepet játszanak a magas vérnyomás leküzdésében. Fitovegyületeket is tartalmaz, például klorogénsavat, amelyről azt tartják, hogy semlegesíti a szennyezett levegőből – például füst útján – a szervezetbe kerülő rákkeltő vegyületeket. Ráadásul csonterősítő hatással is bír.

Vote it up
202
Tetszett?Szavazzon rá!