Szorongás: mit tehet ellene?

Néha úgy érzi, minden aggodalomra ad okot? Nyugodjon meg, számos természetes megoldás létezik

TERMÉSZETES ELLENSZEREK
Tej
Egy pohár langyos tej sokat segít. Bármelyik napszakban kortyolgathatja (ha nem tejcukor-érzékeny); a zamatának jót tesz egy kis maláta vagy méz. A benne lévő triptofán nevű aminosavból a szervezet szerotonint hoz létre, amely csökkenti a szorongást. A banán és a pulykahús is gazdag triptofánban.

Komló A sört ízesítő növényt régóta használják nyugtatóként. Tegyen két teáskanálnyit forró vízbe, és igyon belőle naponta 3 csészével.

Virágok A keserű narancs és a lime virágából, illetve a levendulából és a golgotavirágból készített teát lefekvés előtt ajánlatos inni, mert nyugtató hatása segíti az alvást.

TÁPLÁLÉKKIEGÉSZÍTŐK
Macskagyökér
Kísérletek bizonyítják, hogy a macskagyökér hatóanyagai ugyanazokhoz az agyi receptorokhoz kapcsolódnak, mint némely szorongás elleni gyógyszerekéi. Keressen olyan táplálékkiegészítőt, amelyben macskagyökér található. Csak az ajánlásnak megfelelően fogyassza.

B-vitamin komplex Vegyen be naponta egy B-vitamin komplex tablettát. Több kutatás is megállapította, hogy a B-vitamin csökkenti a stresszt. A szervezetnek B6-ra van szüksége a szerotonin előállításához, és ennek a vitaminnak a hiánya fokozhatja a szorongást.

Magnézium Számos vizsgálat igazolta, hogy a magnéziumhiány fokozhatja a szorongást, illetve a stressz csökkenti a magnézium szintjét, ami visszahat a lelkiállapotra. Szedje a magnéziumpótlót, hogy csökkentse a kellemetlen tüneteket.

Tajgagyökér A szibériai ginzeng néven is ismert gyógyhatású növény stresszoldó. A keleti gyógyításban úgy tartják, hogy növeli a szervezet ellenálló képességét az érzelmi és fizikai stressszel szemben. Keressen olyan kiegészítőt, amely eleutherozidot tartalmaz.

Levendulaágak és levendulaolajRELAXÁCIÓS TIPPEK
Légzőgyakorlatok
A lassú, mély légzés segíthet a szorongás leküzdésében. Üljön le, tegye a kezét a hasára, és lassan szívja be a levegőt úgy, hogy a hasa emelkedik a keze alatt, de a válla nem mozdul. 4-5 másodpercig tartsa bent a levegőt, majd lassan eressze ki. Addig ismételje, míg meg nem nyugszik.

Levendulaolaj Cseppentsen levendulaolajat egy zsebkendőre, amelyet tartson az orra elé. Hasonlóan kedvező hatást érhet el, ha homlokát bedörzsöli levendulaolajjal, és néhány percig csendben ül.

Meleg fürdő Az egyik legkellemesebb és leghatékonyabb nyugtatószer. Tegyen bele a vízbe egy kis levendulaolajat, és áztassa ki magából a feszültséget.
 

Fontos: ha gyógyszereket szed, a gyógynövények, táplálékkiegészítők, vitaminok befolyásolhatják azok hatását. A kombinációk alkalmazása előtt kérjen tanácsot orvosától.

Vote it up
223
Tetszett?Szavazzon rá!