Tápanyagtotó

Mi számít zsírdúsnak? Mi a táplálóbb? Miben van sok kalcium? Avagy: mennyit tud arról, amit megeszik? Tesztünkből kiderül

1. Az alábbiak közül melyik tartalmaz ugyanannyi kalciumot, mint a tej?
(a) aszalt füge (b) spenót (c) szójabab

2. Zsírdús-e az a desszert, amely 110 kalóriát és 3 gramm zsírt tartalmaz?

3. Igaz-e, hogy a sovány joghurt legalább olyan tápláló, mint a tej?

4. Melyik tartalmaz az ajánlott napi mennyiségnek megfelelő C-vitamint?
(a) 5 dkg ementáli sajt (b) 2 dl narancslé (c) 2 dl brokkoli

Válaszok
1. Mindegyik. Az aszalt fügében, a párolt parajban és a szójababban pontosan annyi kalcium található, mint a tejben.

2. Nem. Az adagonként legfeljebb 3 g zsiradékot tartalmazó élelmiszereket zsírszegényeknek tekintjük. Törekedjen arra, hogy napi kalóriabevitele legfeljebb 35 százalékát adja zsír. (A megengedett napi zsírfelvétel kiszámításához szorozza meg az elfogyasztott kalóriákat 0,35-tel és ossza el 9-cel, mert ennyi kalóriát tartalmaz egy gramm zsír.)

3. Igaz. A sovány joghurtot baktériumok segítségével tejből erjesztik, majd tej-szárazanyagokat adnak hozzá, tehát több benne a kalcium, mint a tejben.

4. b és c. A narancslé és a brokkoli körülbelül 120 mg-ot tartalmaz (az ajánlott napi C-vitamin-bevitel férfiaknál 90 mg, nőknél 75 mg), a sajt viszont semmit.

Vote it up
203
Tetszett?Szavazzon rá!