Tévhitek az ideális testsúly körül

Az alábbi fogyókúrás mítoszok lerombolása révén visszanyerheti önbecsülését és motivációját

Első tévhit: Az az ideális testsúlyom, amennyit középiskolás korom végén vagy a terhességem előtt mutatott a mérleg.
Ha a pár évvel ezelőtti súlyát szeretné újra elérni, azzal nincs semmi baj. Ha viszont 10 évet vagy annál is többet szeretne visszautazni az időben, ne tegye. Sokan az idő múlásával felszednek pár kilót, a lassuló anyagcsere pedig egyre nehezebbé teszi, hogy olyan egyszerűen vagy gyorsan lefogyjanak, mint régebben. Ne a múltban éljen! Olyan célt tűzzön ki maga elé, amely a jelenlegi életmódját követve is elérhető!

Második tévhit: Az ideális testsúlyom leolvasható egy átlagos magasság–testsúly táblázatról.
Sokféle tényező befolyásolja a teljes testsúlyt, például hogy milyen testfelépítésű, milyen a zsírszövet aránya a teljes testtömeghez képest, vagy hogy mennyire izmos. Egy testtömegindex-táblázat (BMI) mérőszámai csak becslések, és nem biztos, hogy az egészséges állapot legjobb mércéi. A vizsgálatok azt mutatják, hogy a táblázat a nők egy részénél tévesen arra utal, hogy nem elhízott (nem veszi számításba a testtömegben a zsír arányát), másokat pedig, akiknél magasabb az izomtömeg aránya a zsírhoz képest, tévesen elhízottnak sorol be.

Harmadik tévhit: Az ideális testsúlyom az eddigi fogyókúráim során elért legalacsonyabb érték.
Az a tény, hogy ismét fogyókúrázik, azt jelenti, hogy a korábban leadott súly egy részét – hacsak nem az egészet – visszaszedte magára. Ha annyira alacsony célt tűz ki, amit nem lehet tartani, a jojó-diéta egészségtelen ördögi körébe fog beragadni. Az ismétlődő fogyás és visszahízás megváltoztathatja a test összetételi arányait: csökkenhet az izomtömege, ez pedig lelassítja az anyagcseréjét, valamint ronthatja a szervezet cukorháztartását. Akkor tehát mekkora az elérendő ideális testsúlya? Az, amennyivel valóban képes együttélni.

Negyedik tévhit: Minél kevesebbet mutat a mérleg, annál egészségesebb maradok.
Ez nem így van. Valójában számos vizsgálat kimutatta, hogy ha túlsúlyos, elegendő a jelenlegi testsúlya 5-10 százalékát leadni ahhoz, hogy a fogyással összefüggő előnyök nagy részét learassa: így például csökkentheti a szívbetegségek, stroke, diabétesz, sőt bizonyos rákos megbetegedések kockázatát.

Vote it up
296
Tetszett?Szavazzon rá!