Tíz gyors álomhozó

Sokan szenvednek attól, hogy csak nehezen tudnak elaludni. Egyik vagy másik alábbi trükk biztosan be fog válni a legtöbbjüknek

1. Egy csésze kamillatea. Ha közvetlenül lefekvés előtt issza, hamar elaltatja.

2. Szemtakaró maszk. Akit zavar az elalvásban az ablakon beszűrődő fény, annak jótékony hatású; gyógyászati segédeszközöket forgalmazó üzletekben kapható.

3. Hűvös hálószoba. Melegben nem jó aludni. Ha a test akár csak kismértékben is hűlni kezd, az agyban megindul az alváshormon (melatonin) termelődése. Nyisson tehát ablakot, vagy indítsa be a ventilátort, a légkondicionáló berendezést.

4. Álomhozó költemény. A verssorok ritmusa, a költői képek szépsége alvás előtt sokakat jobban megnyugtat, mint egy regény. Még kellemesebb, ha a vers lemezről, kazettáról, CD-ről szól: majdnem olyan, mintha esti mesét hallgatna. Természetesen jó érzéseket keltő, nyugtató hatású költeményt válasszon.

5. Lista a gondokról. Lefekvés előtt írja össze, mi az, ami a lelkét nyomja. Így nem az ágyban kell rágódnia a problémákon, álmatlanul forgolódva.

6. Fehér zaj. Halk, egyenletes, monoton hang hatására jól el lehet aludni. Kaphatók speciálisan ezt a célt szolgáló készülékek, de egy kis ventilátor zúgása vagy a rádió halk, éteri sistergése is megteszi.

7. Levendula. Közismerten nyugtató, álomhozó hatású. Illóolajával permetezze be a párnát, dunyhát, lepedőt.

8. Progresszív izomlazítás. A relaxálás egyik módja. A lábfejtől felfelé haladva, végig a testen egészen a szemizmokig feszítsen meg, majd ernyesszen el egy-egy izomcsoportot, így minden izom ellazítható.

9. Alvás alsóban vagy kombinéban. Nyáron vagy túlfűtött lakásban hűsebb, mint a pizsama, tehát jobb alvás esik benne.

10. Füldugó. Nagyon hasznos, ha valaki különféle zajok (horkolás, a kutya szuszogása, utcazaj, hangoskodó szomszéd, a közeli diszkó lármája stb.) miatt nem tud aludni.

Vote it up
51
Tetszett?Szavazzon rá!