Tíz módszer az ételkívánás ellen

Le tud fogyni, ha leküzdi a vágyat már most. Íme a kutatók és szakértők segítő trükkjei

Kerülje a kiváltókat
– Az ember azt kívánja, amit eszik, tehát ha mást eszik, azzal gyengítheti a régi kívánásokat és megerősíthet újakat – mondja dr. Marcia Pelchat, a Monell Központ kutatója. A vizsgálatában részt vevő önkéntesek öt napig ízetlen étrendkiegészítőket ittak. Ez idő alatt kevesebbszer ácsingóztak régi kedvenceik után. Végül a résztvevők már inkább a kiegészítőket választották. Mindig az első néhány nap a legnehezebb, és senki nem tud minden régi kívánásától teljesen megszabadulni. De minél tovább sikerül elkerülni a „kiváltó” ételeket, annál kevésbé valószínű, hogy újra megkívánja őket. Nagyobb az esélye annak, hogy azokat az ételeket fogja kívánni, amelyeket fogyaszt, és ezért érdemes friss gyümölcsre váltani.

Pusztítsa el a kísértést
Ha engedett a csábításnak, és vett például egy doboz kekszet, aztán evés közben emiatt rosszul érzi magát, semmisítse meg. – Ne csak egyszerűen dobja ki, hanem folyasson rá vizet, zúzza szét. Elégedett lesz attól, hogy leküzdött egy kényszert – mondja dr. Caroline Apovian, a Bostoni Orvosközpont táplálkozástudományi és testsúlyszabályozó központjának igazgatója. Ne gondoljon a kárba veszett pénzre. Ha a keksz nem kerül a szemétbe, egyenesen deréktájra megy.

Szemezgessen
Igyon meg két pohár vizet, és egyen 30 dekányi magvat (6 szem diót, 12 mandulát vagy 20 földimogyorót). Ez húsz percen belül kioltja az ételkívánást és csillapítja az étvágyat, mert megváltoztatja a szervezet vegyi folyamatait, mondja dr. Michael F. Roizen.

Térítse el magát kávéval
Csokoládéevés helyett igyon inkább kávét sovány tejjel. A benne lévő koffein nem okvetlenül nyomja el a kívánást, de mivel csökkenti az étvágyat, kevesebb kalóriát fog fogyasztani, mondja dr. Roizen.

Hagyja elmúlni
Mivel a stressz a kívánás egyik legfőbb kiváltó oka, elvileg naponta több száz kalóriát takaríthat meg, ha némi gyakorlással megtanulja kezelni. Próbálja ki a mélylégzést vagy azt, hogy amikor egyedül van, elképzel magának egy kellemes helyszínt. Felgyorsítható a folyamat azzal, ha vásárol egy olyan CD-t, amely a progresszív izomlazítást tanítja.

Szundítson egy jót
Amikor fáradt, felerősödik az ételkívánás. Összpontosítson a fáradtságra: csukja be az ajtót, hunyja be a szemét, töltse fel magát újra energiával.

Frissüljön fel
Mosson fogat, használjon szájöblítőt. – Amikor tiszta és üde a száj, ezt az érzést nem akarja az ember elrontani – mondja Molly Gee, a houstoni Baylor Egészségügyi Főiskola dietetikusa.

Terelje el a figyelmét
Ha csak a fagylalt felel meg, akkor az kívánás, nem éhség. – A kívánás általában tíz percig tart – mondja dr. John Foreyt a Baylorról. Ezt ismerje fel, és terelje másfelé a gondolatait: hívjon fel valakit, hallgasson zenét, intézzen el valamit, meditáljon vagy tornázzon.

Legyen engedékeny – mértékkel
Időnként, egyszer-egyszer rendben van, ha megenged magának egy fagylaltot. De kis adagot vegyen, ne óriásit. Ugyanez érvényes a kekszre, a ropira, a sós mogyoróra. A trükk az, hogy egyszerre csak egy csomaggal szabad venni, így nincs mód a következő kibontására. Mivel azonban már 100 extra kalória is akadályozhatja a fogyást, ha naponta engedékeny, kössön alkut önmagával, és dolgozza le a pluszkalóriákat. Egy tempós 15 perces séta eléget körülbelül 100 kalóriát.

Tervezzen vagy kerülje el
Változtasson a szokott útvonalán, hogy ne haladjon el a pékség vagy pizzéria előtt. Ha tudja, hogy szemtől szembe kerül egy ellenállhatatlan születésnapi tortával, előzőleg takarítson meg annyi kalóriát, hogy az is beleférjen az étrendjébe.
 

Ismerjen meg további trükköket étvágya megszelidítésére!

Vote it up
26
Tetszett?Szavazzon rá!