Tíz módszer rosszkedv ellen

Télen különösen könnyen borongóssá válik az ember kedve is. Kövesse e tippeket, és visszanyeri a régi énjét

Ne virtuális legyen, inkább háromdimenziós – A boldog embereket a kirobbanóan boldog emberektől társas kapcsolataik minősége különbözteti meg – állítja Todd Kashdan, a George Mason Egyetem pszichológusa. – Moziban, mások társaságában az ember sokkal többet nevet, mint amikor otthon néz egy filmet.

2, 4, 6, 8 … mi számít igazán? Csacsiságnak tűnhet ugyan listát készíteni mindarról, amiért hálás lehet az ember, de bizonyítottan működik. Ha számba veszi, mi mindent kapott, szakemberek szerint már mindent meg is tett boldogsághányadosa érdekében.

Adja össze A nap folyamán szerzett minden pozitív élményt tekintsen gyöngyszemnek egy láncon, és figyelje, hogyan sokasodnak. Így még a legapróbb pozitív pillanatot is észreveheti: ha például valaki előreengedi az útkereszteződésnél vagy ha a levélszeméttel teli levelesládájában egy barátjától érkezett e-mailre bukkant.

Az élményekre gondoljon, ne az anyagiakra Ha választania kell egy új telefon vagy egy családi wellnesshétvége között, akkor csomagoljon! Idővel még a legmenőbb mobil is megszokottá válik. De a szép napok emléke örökre megmarad.

Lássa a dolgok humoros oldalát – A humor olyan, akár a húsnak a só – jegyzi meg Martin Seligman pszichológus. – Mindent felerősít. – Próbáljon mosolyogni az élet abszurditásain. És ha elolvassa a weboldalon található vicceket, nevessen hangosan.

Húzódjon vissza stresszmentes zónájába Gondoljon egy helyre, ahol mindig nyugodt és boldog. Aztán, ha feszült és pocsék a kedve, gondolatban részletesen idézze fel ezt a helyet: érezze a napolaj illatát, a nap melegét, hallja a tenger moraját. Valahányszor rosszkedvű, pergesse le gondolatban ezeket a képsorokat.

Lássa az üveget félig telinek Ha lehetséges, próbálja a dolgok derűsebb oldalát meglátni. Meglehet, úgy érzi, hogy az élete ebben a pillanatban egyetlen óriási lejtmenet, de ha megáll, és józanul felméri a helyzetét, rá fog jönni, valójában egészen tűrhető. Ha azonban a dolgok valóban összeesküdtek ön ellen, akkor olvassa el a következő pontot.

Fedezze fel az önben rejlő művészt Emlékezzen vissza, mit csinált, amikor jutott ideje a kreatív önkifejezésre. Egy rockbandában játszott? Verset írt? Szívesen bütykölte az autót? Volt rá eset, hogy annyira elmélyült valamiben, hogy megfeledkezett az időről? Miért nem veszi fel újra az elvesztett fonalat? Az örömteli önkifejezés boldoggá tesz.

Tegyen jót Egy jó cselekedet, a mégoly csekélység is, ugyanannyi örömet szerez annak, aki teszi, mint akinek teszik. Például egy igazi, kézzel írott köszönőlevél, amelyben elmondja valakinek, akitől segítséget kapott, hogy mily sokat jelentett ez önnek, garantáltan felvidítja mind a kettőjüket. Akárcsak, ha időt, pénzt vagy mindkettőt áldoz egy jó ügyért.

Ragadja meg a pillanatot Ahelyett, hogy a nagy eseményre várna, amelyet megünnepelhet, miért ne ünnepelne már ma? Süssön tortát csak úgy. Vigyen el valakit ebédelni. Vásároljon rózsaszínű körömlakkot. Szeretkezzen délután. Emelje a poharát egy nagyszerű napra. Rajta, legyen boldogabb!