Tíz rák elleni csodaétel

Mindegyikről bebizonyította a tudomány, hogy segíthet megelőzni legalább egyféle daganatos betegséget

Mikrózás helyett párolja a brokkolit
A brokkoli a rákot megelőző csodaétel, amelyet ajánlott rendszeresen fogyasztani. De ne feledje: egy spanyol kutatás azt mutatta ki, hogy a brokkoli mikrózásával tönkremegy a jótékony hatású flavonoidok 97 százaléka, amelyek segíthetnek a rák megelőzésében. Inkább párolja tehát, egye rágcsaként nyersen, vagy tegye levesbe, salátába. Azóta kiderült, hogy a spanyol kutatók feltehetőleg tévedtek.

Egyen fokhagymát, amihez csak lehet
A fokhagyma olyan kénvegyületeket tartalmaz, amelyek ösztönözhetik a szervezet természetes ellenállását a rákos megbetegedésekkel szemben, így csökkentve a daganat esélyét – különösen igaz ez a gyomorrák esetében.

Csináljon limonádét citromból vagy lime-ból
Ausztrál kutatók szerint a citrusgyümölcsök napi fogyasztása akár felére is csökkentheti a száj-, a torok- és a gyomorrák esélyét. Ráadául más jótéteménnyel is bírnak.

Tegyen a müzlijébe fekete áfonyát
A fekete áfonya tartalmazza a legtöbb antioxidánst: ezek semlegesítik a szabad gyökök okozta sejtroncsolódást, amely különben többek között rákhoz is vezethetnek. Ha nem kedveli a müzlit, süssön áfonyás muffint.

Így fogyassza az articsókát
Az articsóka remek forrása a szilimarinnak, annak az antioxidánsnak, amely segíthet a bőrrák megelőzésében. Vágja le a zöldség szárát és hegyes tetejét, hámozza le az alsó, kemény leveleket, majd párolja vagy főzze 30-45 percig, míg puha nem lesz. Szárítsa meg, és mártogassa a leveleket vinaigrette mártásba vagy fokhagymás majonézbe. A levelek húsos részét egye, illetve a legbelső részben található puha szívet: a „tollas rész” eltávolítása után mártsa vajba vagy citromlébe, és fogyassza jóízűen.

Brazil dióSzórjon a müzlibe pirított brazil diót is
A brazil dió gazdag szelénben: abban az ásványi anyagban, amely „öngyilkosságra” készteti a ráksejteket, és segít helyreállítani az ember károsodott sejtjeiben a DNS-t. A Harvard Egyetemen végzett vizsgálat során 1000 prosztatarákos férfit figyeltek meg; a 13 év alatt 48 százalékkal csökkent az esélye, hogy a betegség tovább súlyosbodjon azoknál, akiknek magasabb volt a szelénszint a vérükben. A Cornell és az Arizonai Egyetem ötéves kutatásának eredményei szerint napi 200 mikrogramm szelén mellett akár 63 százalékkal kevesebb a prosztatarák, 58 százalékkal kevesebb a végbélrák, 46 százalékkal kevesebb a tüdőrák, és általánosságban 39 százalékkal kevesebb rákhoz köthető elhalálozás köszönhető. A napi 200 mikrogramm szelénhez már naponta 2 hámozott brazil dió elfogyasztásával hozzájuttathatja szervezetét.

Grillezzen lazacot
Egy ausztrál vizsgálat arra a megállapításra jutott, hogy ha hetente legalább négyszer kerül hal az asztalra, akár kétharmadára is csökkenhet a leukémia, a mielóma és a non-Hodgkin limfóma veszélye. Több kutatás pedig összefüggést mutatott ki a méhrák esélyének csökkenése és a zsíros halak, mint a lazac, a makréla, az óriási laposhal, a szardínia, valamint a tonhal, vagy akár a rák és a kagyló fogyasztása között. Igen, megint annak a csodálatos omega–3-nak kell hálálkodni!

Kanalazza ki egy fél kivi húsát
A kivi a rák ellen segítő antioxidánsokkal telített kézigránát. C-vitamin, E-vitamin, lutein és réz – mindez ebben a kis gyümölcsben. Édesítésként a félbevágott kiviket a (zsírszegény!) húsra is dörzsölheti.

Díszítse salátáját zöldhagymával
Akár 50 százalékkal is csökkentheti a prosztatarák kockázatát, ha hagymában gazdag étrendet követ. A legerősebb hatást úgy érheti el, ha nyersen vagy enyhén sütve eszi a hagymát – próbálja a zöldhagymát, a mogyoróhagymát vagy a szelídebb ízű snidlinget.

Tálaljon savanyú káposztát
Egy finn vizsgálat kiderítette, hogy a savanyú káposzta készítése közbeni erjesztési eljárás során rákellenes vegyületek is keletkeznek. Ilyenek az izotiocianátok (ITC), az indolok és a szulforafan. A nátriumtartalom csökkentése érdekében evés előtt mossa le a boltban vásárolt savanyú káposztát.

Vote it up
329
Tetszett?Szavazzon rá!