Tíz remek szer időskori diabétesz ellen

Sajnos egyre többeket fenyeget a 2-es típusú cukorbetegség. Így csökkentheti a kockázatot

Íme, tíz gyógynövény és egyéb táplálékkiegészítő, mely ígéretesnek mutatkozik a vércukorszint csökkentése, az inzulinérzékenység javítása, valamint a magas vérnyomás és koleszterinszint mérséklése terén

Gymnema Sylvestre
Fő haszna: a vércukorszint csökkentése
Átlagos adag: naponta kétszer 200-250 mg
E növény indiai nevének jelentése „cukorpusztító”, mivel állítólag csökkenti az édes íz érzékelésének képességét. Az egyik leghatékonyabb vércukorszint-szabályozó gyógynövénynek tekintik. Hatása valószínűleg azon alapul, hogy növeli a sejtek glükózfelhasználását segítő enzimek aktivitását, vagy pedig elősegíti az inzulintermelést. Bár alapos vizsgálatok még nem történtek, eddig semmiféle komolyabb mellékhatása nem ismert.

Magnézium
Fő haszna: a vércukorszint csökkentése
Átlagos adag: naponta egyszer 250-350 mg
A cukorbetegek körében nem ritka a magnéziumhiány, mely csak tovább emeli a magas vércukorértékeket és fokozza az inzulinrezisztenciát. Néhány vizsgálat szerint a magnézium pótlásával hatékonyabb az inzulin felhasználása és csökkenhet a vércukorszint, bár más kutatások nem mutattak ki ilyen előnyöket. Mielőtt elkezdené szedni, vizsgáltassa ki magát, valóban magnéziumhiányos-e.

Gamma-linolénsav
Fő haszna: idegi fájdalmak enyhítése
Átlagos adag: 270-540 mg naponta
A gamma-linolénsav (vagy GLA) egy a ligetszépeolajban megtalálható zsírsav. Néhány kutatás azt mutatja, hogy a cukorbetegeknek az optimálisnál alacsonyabb a GLA-szintjük, más vizsgálatok pedig úgy találták, hogy a táplálékkiegészítő szedése csökkenti vagy megelőzi a diabétesszel járó idegi fájdalmakat.

Keserűuborka
Fő haszna: a vércukorszint csökkentése
Átlagos adag: naponta 50-100 ml (körülbelül 3-6 evőkanál) a levéből
A találó elnevezésű keserűuborkáról úgy vélik, hatékonyabbá teszi a sejtek glükózfelhasználását, valamint gátolja a cukor felszívódását a bélből. Miután egy fülöp-szigeteki kutatás alanyai három hónapon át keserűuborka-kapszulát szedtek, ezt követően ugyan nem túl jelentősen, ám egységesen csökkent a vércukorszintjük azokhoz képest, akik placebót kaptak. Lehetséges mellékhatásként gyomor- és bélproblémák léphetnek fel.

Króm
Fő haszna: a vércukorszint csökkentése
Átlagos adag: naponta 200 mikrogramm
Erről a nyomelemről úgy vélik, nemcsak segíti az inzulin hatását, hanem a szénhidrátok, zsírok és fehérjék anyagcseréjéhez szükséges enzimek működésében is részt vesz. A kutatások szerint az esetek egy részében a króm szedése segíthet a vércukorszint normalizálásában.

Áfonya
Fő haszna: védi a szemet és az idegrendszert
Átlagos adag: naponta kétszer 80-120 mg feketeáfonya-kivonat
A feketeáfonya gyümölcse és levele nagy hatású antioxidánsokat tartalmaz. Úgy tűnik, ezek az antocianidinnek nevezett antioxidánsok segítenek megelőzni a hajszálerek károsodását, mely idegfájdalmakhoz és retinopátiához (a retina károsodásához) vezet. Az elvégzett állatkísérletek arra utalnak, hogy a feketeáfonya csökkentheti a vércukorszintet.

Kaktuszfüge
Fő haszna: a vércukorszint csökkentése
Átlagos adag: Ha nyersen fogyasztja, naponta 1-2 gyümölcs, ha más formában, kövesse az útmutatót
A fügekaktusz érett termése egyes kisebb vizsgálatok szerint csökkenti a vércukorszintet. A gyümölcsöt megtalálhatja élelmiszerboltokban is, vagy keresse gyümölcslé vagy tabletta formájában a bioboltokban. A kutatók úgy vélik, azért csökkenti a vércukorszintet, mert olyan összetevőket tartalmaz, melyek az inzulinhoz hasonló hatást fejtenek ki. A kaktuszfüge emellett élelmi rostokban is gazdag.

Alfa-liposav
Fő haszna: enyhíti az idegi fájdalmakat, csökkenti a vércukorszintet
Átlagos adag: 600- 800 mg naponta
Ez a röviden ALA-nak nevezett, vitaminokhoz hasonló anyag sokféle szabad gyököt képes semlegesíteni. Az ellenőrizetlenül termelődő szabad gyökök, melyek részben a magas vércukorszinttel függnek össze, idegkárosodáshoz és más problémákhoz vezethetnek. Az ALA az izomsejtek vércukor-felvételét is segíti. Egy németországi vizsgálatban a kutatók 40 emberrel szedettek vagy alfa-liposavat vagy placebót. A négyhetes vizsgálat végén az ALA-t szedő csoportnak átlagosan 27%-kal javult az inzulinérzékenysége, míg a kontrollcsoportnál semmi változás nem történt. Más kutatások az idegfájdalom, zsibbadás és égő érzés mérséklődéséről számoltak be.

Görögszénamag
Fő haszna: a vércukorszint csökkentése
Átlagos adag: naponta 5-30 g étkezésenként, vagy 15-90 g egyszeri étkezésre
A görögszéna magja, az indiai konyha kedvelt fűszere számos állatkísérlet és embereken végzett vizsgálat szerint csökkenti a vércukorszintet, növeli az inzulinérzékenységet, valamint mérsékli a magas koleszterinszintet. A magok hatása valószínűleg részben a magas rosttartalomnak köszönhető. A görögszéna-magok egy olyan aminosavat is tartalmaznak, mely elősegíti az inzulin termelését. Az egyik legnagyobb görögszénával kapcsolatos vizsgálatban 60 ember naponta 25 grammot fogyasztott. Ennek eredményeként jelentősen jobb lett a vércukorszabályozásuk, és az étkezés utáni nagy vércukorszint-ingadozások is csökkentek.

Ginzeng
Fő haszna: a vércukorszint csökkentése
Átlagos adag: naponta 1-3 g kapszula vagy tabletta formájában, ill. napi háromszor 3-5 ml tinktúra
Az immunrendszer-erősítő és betegségmegelőző hatásairól ismert kínai gyógynövény esetében diabéteszben számos kedvező hatást mutattak ki. A kutatók úgy találták, hogy a ginzeng lassítja a szénhidrátok felszívódását, javítja a sejtek glükózfelhasználását és növeli a hasnyálmirigy inzulin-termelését. A Torontói Egyetem kutatócsoportja többször sikerrel kimutatta, hogy a ginzengkapszulák a placebóhoz képest 15-20%-kal csökkentik a vér glükózszintjét.

Vote it up
286
Tetszett?Szavazzon rá!