Töltődjön fel lencsével!

Nemcsak újévkor érdemes fogyasztani, hiszen amellett, hogy szerencsét hoz, rosttartalma révén remek szívvédő is

Kapcsolódó cikkek

A lencse ideális keveréke a lassan emésztődő fehérjéknek és összetett szénhidrátoknak. Mivel hamar megfő, és nem szükséges előáztatni, semmi akadálya, hogy akár hétköznap este is felhasználjuk levesek, saláták és főételek készítéséhez. Ha pedig rizses fogásokhoz adjuk, kevesebb rizs is elegendő, és jelentősen csökken az étel vércukorszint-ingadozást kiváltó hatása.

A lencse hirtelen vércukorszint-emelkedés elleni fegyvere a benne nagy mennyiségben lévő oldható élelmi rost. Egy csésze (2,5 dl) főtt lencse meglepően sok, 16 gramm rostot tartalmaz, melynek legnagyobb része a vízben oldható fajta. Ráadásul az oldható rost még a koleszterinszintet is csökkenti. Nem csoda hát, hogy a lencse alapvető alkotóeleme a mediterrán étrendnek, mely szívvédő hatásáról híres.

A lencse remek fehérjeforrás is (egy csészényiben 18 gramm ), ezért különösen laktató és fogyókúrás étel.

Egészségi előnyei
Egy nemrég végzett kutatás szerint azon nők között, akik legalább heti két alkalommal fogyasztanak lencsét vagy babot, 25 százalékkal alacsonyabb az emlőrák kockázata, mint azoknál, akiknek az étrendje csak havonta egyszer vagy ritkábban tartalmazza ezeket.

A lencse folsavban is rendkívül gazdag: erről a B-vitaminról kimutatták, hogy csökkenti a homocisztein mennyiségét a vérben. A magas homociszteinszint megnöveli a szívbetegség és a demencia kialakulásának kockázatát.

A lencse rosttartalma segíti az emésztést.

Hűvös, száraz, sötét helyen tárolva a lencse akár hat hónapig is eláll. Ha tovább is megmarad, kiszáradhat. Ne keverje össze a friss lencsét a régivel, mivel a réginek hosszabb főzési időre van szüksége.

Konyhai varázsereje
Adjon főtt lencsét zöld salátákhoz vagy tésztaételekhez.
Készítsen egyszerű és egészséges szószt vagy pástétomot: törje össze a főtt lencsét, és keverje el friss salsa-mártással, vagy fokhagymával, joghurttal és citromlével.
Főzzön egy fazék lencselevest – vagy nyisson ki egy konzervnyit. Ínycsiklandó változatok: paradicsomos vörös lencse, lencseleves árpagyönggyel, lencsés mángoldleves citrommal (csupa szuperétel!), csirkés-lencsés egytálétel.
Kreáljon belőle főételt füstölt pulykasonka, hagyma, paradicsom és zöldfűszerek hozzáadásával.
Újítsa meg a rizst egy kis lencsével! Főzzön meg és ízesítsen különféle színű lencsefajtákat, majd tálalja barna vagy fehér rizzsel.

A tökéletes adag: fél csésze
Mivel a lencsének nagyon alacsony a glikémiás indexe, és az egyik legtáplálóbb növényi eredetű táplálékunk, egy kicsit többet is megengedhet magának belőle.

Vote it up
222
Tetszett?Szavazzon rá!