Tanácsok az ünnepekre cukorbetegeknek

A diabéteszesek számára a karácsony az év egyik legnehezebb időszaka. Így kerülheti el a bajt

Mérje gyakrabban a vércukrát
Ha rokonoknál vagy barátoknál vacsorázik, nem biztos, hogy kellő pontossággal meg tudja becsülni, mennyi szénhidrátot fog fogyasztani, vagy hogy az ételek hogyan hatnak majd a vércukorszintjére, ezért fontos, hogy rendszeresen megmérje. Az általános irányelvek szerint a vér glükózszintjének étkezés előtt 4,0 és 7,0 mmol/l között, két órával étkezés után pedig 5,0 and 10 mmol/l között kell lennie.

Módosítson az étkezések időpontján
A rokonság étkezési szokásai merőben eltérnek attól, amihez ön szokott? Ha, mondjuk, délelőtt fél 11-kor tálalják fel a reggelit, akkor hagyja ki az ebédet, és időzítse a karácsonyi vacsorát délután 3 óra körülre. Hogy ne ingadozzon a vércukorszintje, kapjon be kora reggel egy pár falatot, például egy szelet teljes kiőrlésű lisztből készült pirítóst. A család késői reggelije lesz az ön igazi reggelije, valamint az ebédjének egy része. Lakjon jól a délután 3-as étkezéskor (de azért ne vigye túlzásba!), végül este 8 körül még egyen egy keveset.

Állítsa talpra a családot
Sétáljanak a környéken, például egy termosz cukormentes forró csokoládé kíséretében keressék meg a legszebben feldíszített házakat. Ne feledje: a sós és édes kísértések legjobb ellenszere a mozgás.

Csak a legkülönlegesebb csemegéknek engedjen
Karácsonykor hanyagolja a boltban vásárolt édességeket, viszont tegyen félre az elfogyasztható kalóriamennyiségből arra, hogy megkóstolja a házi készítésű családi különlegességeket, például a legfinomabb bejglit. Ha vendégségbe megy, ajánlja fel, hogy visz magával egy desszertet! Ehhez keressen egy ínycsiklandó, kevés szénhidrátot és kalóriát tartalmazó receptet. Így biztos lehet majd benne, hogy lesz legalább egy desszert, amiből ön is nyugodtan ehet.

Rakja tele a mélyhűtőt egészséges ételekkel
A vásárlás, a dekorációk elkészítése, a család és a barátok végiglátogatása mellett kevesebb idő marad arra, hogy egészséges ételeket főzzön. Az ünnepek beköszönte előtt készítsen el és fagyasszon le fél tucatnyi adag ételt. Nagyon hálás lesz magának, amikor később csak be kell dobnia a sütőbe vagy a mikróba.

Legyen óvatos a húsokkal és szószokkal
Még ha nincs is sok beleszólása abba, mi lesz a karácsonyi menü, akkor is étkezhet egészségesebben. A lényeg, hogy a sültek, húsok és töltelékek mellől hagyja el a szaftot, vagy csak egész keveset kanalazzon belőle. A pulykamell az egyik legsoványabb húsféle; válassza ezt, ne pedig a sötétebb árnyalatú húsokat, melyek jelentősen zsírosabbak. A bőrére pedig feltétlenül mondjon nemet!

Koccintson egy pohár ásványvízzel
Az alkohol befolyásolja a glükóz felszívódását, ezáltal hatással van a vércukorszintre. Sok kalóriát is tartalmaz: egy pohár fehérbor vagy pezsgő 89 kcal, egy vodka 55 kcal, egy korsó sör pedig 170 kcal. Mi több, megszabadít a gátlásoktól és a józan ítélőképességtől, így sokkal kevésbé lesz képes ellenállni a káros ételeknek.

Vote it up
182
Tetszett?Szavazzon rá!