Telefonáljon magabiztosan!

Sikeresebb lesz, illetve jóval hatékonyabban kommunikál majd telefonon, ha megfogadja az alábbi egyszerű tanácsokat

A dolgozók csaknem 80 százaléka szívesebben e-mailezik, mint telefonál. – Az emberek ódzkodnak a telefontól, mert a kirakatban érzik magukat, pedig így több figyelmet kaphatnak, mint az e-maillel – mondja C. Richard Weylman vállalkozási tanácsadó, az Opening Closed Doors (Ajtónyitás) című könyv szerzője. Ha megfogadja a tanácsait, ön is jóval hatékonyabban telefonálhat.

Álljon fel! Ettől erőteljesebbé válik a hangja. Némelyik cég, például a Bloomberg pénzügyi közvetítő arra buzdítja üzletkötőit, hogy tárcsázás előtt emeljék föl az ülepüket.

Ne babusgassa a telefont! Tartsa inkább 7–8 centire a szájától, tanácsolja Weylman. Így a hangja kevésbé tompán szól, olyan lesz, mint élőben.

Összpontosítson! Beszélgetés közben ne gépeljen, ne olvasgasson e-maileket. Egyrészt a vonal túlsó végén is rá fognak jönni, hogy elkalandozott, másrészt egy nemrégiben végzett vizsgálat megállapította, hogy ha egyszerre több dologgal foglalkozunk, lankad a figyelmünk.

Tartson szünetet! Ha zavarban van, egyszerűen hallgasson el, és szedje össze magát, javasolja Judith McManus üzleti kommunikációs szakértő: – Jobb a hallgatás, mint a hebegés-habogás, mert zavarodottság helyett megfontoltságot sugároz.

Vote it up
186
Tetszett?Szavazzon rá!