Termékenységet segítő ételek

Íme, tucatnyi ínycsiklandó recept a kulcsfontosságú tápanyagokhoz, hogy sikeresebb legyen a babatervező program

Narancs, paprika, brokkoli
Egy 150 meddő nőt vizsgáló tanulmány kimutatta, hogy a C-vitamin-pótlás megnöveli a termékenységet. Hat hónap után a C-vitamint szedő csoportban a terhesség aránya 25 százalék volt, szemben a placebocsoport 11 százalékával. Az előbbi csoport tagjaiban a progeszteronszint is jelentősen emelkedett.

Ajánlott: A nőknek naponta 75 mg-ra, a férfiaknak 90 mg-ra van szükségük. Íme, pár C-vitaminban gazdag élelmiszer: zöldpaprika, citrusfélék, eper, sárgadinnye, édesburgonya, paradicsom, brokkoli, paszternáklevél és más zöld leveles zöldségek.

Bab és spenót
Ez a két növény folsavban gazdag. A nőknek azért ajánlott folsavat szedni, ha gyermeket terveznek, mert így csökkenthető egyes fejlődési rendellenességek kockázata. A férfiaknál pedig az ondóban a hímivarsejtek száma nőhet a folsav hatására. A sok folátot (a folsav természetben előforduló változatát) tartalmazó ételek fogyasztása segíthet a szükségletek fedezésében.

Ajánlott: naponta egy-egy csésze (2,5 dl) főtt lencse és főtt spenót

A híres zsírsavak
Omega–3 zsírsavak is kellenek azon hormonok termeléséhez, melyek megnövelik a méh vérellátását, így javítják a teherbeesés esélyeit, illetve elősegítik a magzat fejlődését. Az omega–3 zsírsavak ezen kívül csökkentik a koraszülés és az alacsony születési súly kockázatát.

Ajánlott: egy adag lazac, ¼ csésze dió vagy 2 evőkanál lenmag

Sovány vörös húsok, osztriga, rák
Ezen húsféléknek magas a cinktartalma. Ha túl kevés a cink, csökken a spermiumszám, a spermiumok mozgása lassul, kevesebb lesz az ondó, sőt, akár férfi meddőség is kialakulhat. A cinkhiány a nők termékenységét is befolyásolhatja: hosszabbodik a menstruációs ciklus, ritkább a petesejtek érése.

Ajánlott: A nők naponta 8 mg-ot, a férfiak 11 mg-ot fogyasszanak cinkből. Egy 100 g-os adag sovány főtt marhahúsban 8,6 mg cink van.

Tej, sajt, joghurt
A magas kalcium- és D-vitamin-tartalmú ételek fogyasztása rendkívül fontosak az egészség szempontjából. Egy Wisconsini Egyetemen végzett kísérletben a kalciummal és D-vitaminnal kezelt, eredetileg kalcium- és D-vitamin-hiányos hím patkányoknál helyreállt a termékenység. Más kutatások azt mutatták ki, hogy a spermiumokban a megtermékenyítés előtti utolsó másodpercekben emelkedik a kalciumszint: a kalcium szerepet játszik a sejtek aktivációjában és így a petesejtbe való behatolásában. Ami pedig a nőket illeti: a Columbia Egyetem egy tanulmánya szerint a policisztás ovárium szindrómában szenvedőknél (ennél a betegségnél a havi ciklusok rendszertelenek vagy kimaradnak) a kalcium és D-vitamin segített visszaállítani a normális menstruációt.

Ajánlott: napi három-négy adag zsírszegény tejtermék.

Vote it up
275
Tetszett?Szavazzon rá!