Természetes stresszoldók

A természet több stresszoldóval is megajándékozott minket. Íme, néhány, amely ráadásul finom is

Hal
Hogy kordában tudja tartani a stresszhatásokat, igyekezzen omega–3 zsírsavban gazdag étrendet követni. Ezek az alapvető fontosságú zsírok segítenek a stresszreakciók pórázon tartásában és védenek a depressziótól. Szedhet halolajkapszulát is, de halat enni azért finomabb lenne! Hogy elegedő omega–3 jusson a szervezetébe, hetente kétszer egyen 10 deka halat; vagy ha nem rajong érte, kiválthatja mindennap egy marék dióval.

Étcsokoládé
Kutatások azt mutatták, hogy az étcsokinak olyan stresszoldó hatásai vannak, amelyeknek köszönhetően nemcsak az ízlelőbimbók lesznek hálásak ezért az édességért. Egy átfogó német vizsgálat során a legtöbb étcsokit fogyasztó önkénteseknél a kutatás tíz éve alatt következetesen alacsonyabb vérnyomást mértek, mint a legkevesebb étcsokit fogyasztók között. Egy másik tanulmány szerint pedig a gyakori étcsokifogyasztás a stresszhormonok csökkenésével is együtt járhat – tehát mindenképp érdemes lehet napi egy-két kisebb kockát elfogyasztani, de ne többet, mert jótékony tulajdonságai ellenére mégis egy valódi kis zsír-, cukor- és kalóriabombáról van szó.

Fekete tea
Egy londoni kutatás szerint a fekete tea segíthet az embernek gyorsabban túltenni magát egy-egy különösen stresszes eseményen. A vizsgálat hat hete alatt azoknál a résztvevőknél, akik napi négy csésze fekete teát ittak, alacsonyabb volt a hidrokortizol-szint, és nyugodtabbnak vallották magukat a problémás feladatok után, mint a teát nem ivó résztvevők. Más vizsgálatok a fekete tea hangulatjavító és élénkítő tulajdonságát bizonyítják, amelynek köszönhetően könnyebb fenntartani az éberséget egész nap.

Avokádó
Ennek a finom gyümölcsnek a húsa két fontos stresszoldóban: káliumban és egyszeresen telítetlen zsírsavakban gazdag. Mindkét tápanyag csökkenti a vérnyomást, az egyszeresen telítetlen zsírsavak pedig segíthetnek leküzdeni a depressziót is. Egy tizenegy éves kutatás során a részt vevő spanyol önkéntesek minél több ilyen zsírsavat fogyasztottak, annál kevésbé voltak depressziósak. A kutatók szerint a zsírok valamiképp növelik az agysejtekben a hangulatjavító szerotonin szintjét.

Vote it up
248
Tetszett?Szavazzon rá!