Turbózza fel a jó koleszterint!

Nem is hinné, milyen ételek fogyasztásával növelheti a szívvédő HDL-koleszterin szintjét. Például étcsokival...

A HDL-koleszterint gyakran hívják „jó koleszterinnek”, és valóban az: ahány százalékkal emelkedik az értéke, annyiszor 2-3 százalékkal csökken a szívbetegség veszélye. Az alábbi élelmiszerek fogyasztása emeli a HDL-szintjét.

Étcsokoládé
Egy nemrégiben végzett kísérlet azon résztvevői, akik egy héten át naponta megettek egy tábla (100 g) étcsokoládét (méghozzá 70 százalék kakaót tartalmazó ínyenckészítményt), 9 százalékkal növelték HDL-szintjüket. Ez jókora adag csoki (körülbelül 550 kalóriányi!), de a vizsgálat egyik vezetője, dr. Paul A. Gurbel, a baltimore-i Sinai Kórház munkatársa úgy véli, huzamos időn át kisebb napi adag (mondjuk, 15 g) fogyasztása is használhat.

Lazac
A Loma Linda-i Egyetem vizsgálatai szerint 4 százalékkal emelkedett azon felnőtt alanyok HDL-szintje, akik négy hétig hetente kétszer 12 dekányi lazacot ettek meg. A kutatók szerint egyéb zsíros halak (makréla, hering, szardínia) is hasonló hatásúak lehetnek.

Bogyós gyümölcsök
5 százalékkal emelkedett a HDL-szint azoknál a felnőtteknél, akik nyolc héten át naponta körülbelül 2,5 deci mélyhűtött bogyós gyümölcsöt fogyasztottak.

Tojás
Egy thaiföldi tanulmány szerint azoknál az egészséges felnőtteknél, akik 12 héten keresztül megettek egy egész tojást, nem kevesebb, mint 48 százalékkal szökött fel a HDL-szint. A tojásban sok a lecitin, amely állatkísérletek alapján növeli a HDL mennyiségét.

Vote it up
303
Tetszett?Szavazzon rá!