Válassza az egészségesebbet

Nem kell lemondania kedvenc ételeiről, csak egyes hozzávalókat helyettesítsen egészségesebbekkel!

Egészségesebb leves
Mit cseréljen mire?
Tejszín helyett pürésített bab vagy olajos magvak.
Hogyan? Turmixoljon le ½ csésze kesudiót 2 kiló sárgarépával – megkapja a tejszín krémes hatását, csak épp egészséges formában! Hasonlóképp, a ½ csésze magas zsírtartalmú tejszínt helyettesítheti ½ csésze pürésített babbal is; a babhoz adjon ¼ vagy ½ csésze húslevest, hogy igazán gazdag legyen fehérjében és rostokban.

Egészségesebb sült krumpli
Mit cseréljen mire?
Sült krumpli helyett édesburgonya.
Hogyan? Karikázza fel a lehető legvilágosabb héjú édesburgonyát, ízesítse tengeri sóval és tetszés szerinti fűszerrel, majd süsse meg. Az édesburgonyának magasabb a rosttartalma, ugyanakkor alacsonyabb a glikémiás indexe, mint a hagyományos krumplinak, azaz fogyasztása nem okoz vércukorszint-ingadozást.

Egészségesebb desszert
Mit cseréljen mire?
Cukor helyett fahéj.
Hogyan? A fűszer fokozza a hozzáadott édes ízt (ahogy a vanília is), ennek köszönhetően cukorból elegendő a receptben előírt mennyiség fele. Próbálja ki a trükköt muffinnal: először egy teáskanál fahéjat adjon csak hozzá, majd ízlés szerint folytassa. Az eredmény kevésbé lesz édes, de az ízlelőbimbók könnyen megvezethetők fűszerekkel; úgy érzi, mintha több cukor lenne a sütiben, mint amennyi valójában van.

Egészségesebb hamburger
Mit cseréljen mire?
Vörös hús helyett bab, zabfélék és zöldségek.
Hogyan? Egy húspogácsába csak 30 gramm darált marhahús kerüljön, egyébként egy vörösbabos, gombás, hagymás, zablisztes, paradicsomszószos keverékkel töltse ki – hasonló, húsos textúrát fog adni, ugyanakkor egészséges, tápanyagokban gazdag hozzávalókból! A lényeg: hagyja ki a rossz dolgokat, és tegyen a helyükre jókat – a végeredmény egészségesebb, érdekesebb és ízesebb lesz!

Egészségesebb cukormáz
Mit cseréljen mire?
Vaj helyett avokádó.
Hogyan? Vaj helyett inkább azonos mennyiségű avokádót használjon! Így anélkül, hogy a végeredmény textúráját kockáztatná, vitaminok, ásványi anyagok és egészséges, egyszeresen telítetlen zsírsavakkal lesz gazdagabb a cukormáz. Ízlés szerint igazítson a kakaómennyiségen, és nem is fogja észrevenni az avokádót.

Egészségesebb fagyi
Mit cseréljen mire?
Jégkrém helyett fagyasztott banán.
Hogyan? Mindösszesen két hozzávalóra lesz szüksége, mégpedig fagyasztott banánra és kakaóporra. Hámozzon meg két banánt, fagyassza le, majd vágja föl körülbelül 3 centiméteres szeletekre, és turmixolja le 2-3 evőkanál édesítetlen kakaóporral együtt, míg sima krémes nem lesz – már tálalhatja is! Állagában és ízében a hagyományos fagyiéval vetekszik. Kísérletezhet további fagyasztott gyümölcsökkel, olajos magvakkal és vaníliakivonattal is.

Vote it up
196
Tetszett?Szavazzon rá!