Védekezés képernyőkór ellen

Egyre többet ülünk számítógép előtt. Íme, egy remek gyakorlatsor a bajok megelőzésére

Az ausztrál Curtin Műszaki Egyetem vizsgálatai szerint az iskolában számítógépet használó gyermekek 60 százaléka egyes izomcsoportjait és ízületeit túlterheli, ami már panaszokat is okoz náluk. Az alábbi, íróasztal mellett végezhető gyakorlatokat minden ifjú komputerfelhasználónak ajánljuk.

1. Magastartásban terpeszd az ujjaidat, majd ereszd le a karodat mellső középtartásba, és néhány másodpercig tartsd előrenyújtva!

2. Nyomd a jobb tenyeredet a bal kézfejedre, hogy a bal alkarod megfeszüljön! Ismételd ugyanezt a másik oldalon, majd nyomd egymáshoz a két kézfejedet!

3. Egyenes derékkal a széken ülve nézz hátra a jobb vállad fölött, azután lassan fordulj a bal vállad felé, majd előre! Bólints lassan háromszor, csóváld a fejed ugyancsak háromszor, végül nyújtogasd a nyakad, mintha a válladra akarnád hajtani a fejed!

4. Told előre a csípőd, fordulj hátra előbb az egyik, majd a másik oldalon, a karodat vesd át a szék támláján, hogy megfeszüljön a hátad!

5. Nyomd előre az állad, hogy megfeszüljön az állkapcsod és a nyakad!

6. Ülő helyzetben páros vállkörzés előre, majd hátra, azután váltakozva emeld a vállad a füledhez, és ereszd le!
 

A gyakorlatsort persze életkortól függetlenül mindenki végezheti, aki monitor előtt gubbaszt egész nap. Érdemes arra is figyelni, hogy az ülőalkalmatosság, a monitor elhelyezése és a világítás is befolyásolhatja, mennyire megterhelő a számítógépezés. Az is előfordulhat, hogy nem is ez okozza az ízületi fájdalmat. Íme, pár tanács az ízületi gyulladás enyhítésére!

Vote it up
180
Tetszett?Szavazzon rá!