Vízben kevésbé fáj

A ropogó ízületek és a sajgó izmok tartják vissza a testedzéstől? Ebben az esetben irány az uszoda, de nemcsak úszni lehet ám

Az Ohiói Állami Egyetem kutatói 32 nővel nyolc héten végeztettek olyan gyakorlatokat, amelyeknél zsámolyra kellett fel-, illetve leugrani. A kísérleti alanyok fele a medence sekély végén edzett, a többiek a tornateremben maradtak.

Mindkét csoport erősödött, de a medencében szökdelők utána kevésbé tapasztaltak izomlázat.

A sportolók karjuk és lábuk izomerejének növelésére alkalmazzák ezt az edzésformát. Száraz aljzaton is hatékony, de fájdalommal járhat.

– A víz csökkenti a leérkezéskori ütközést, így az kevésbé okoz szövetkárosodást és fájdalmat – magyarázza a vizsgálat egyik vezetője, Steven Devor sportorvos.

Próbálja ki heti két-három alkalommal Cedric Bryantnek, az Amerikai Testedzési Tanács edzésfiziológusának gyakorlatát: a medence sekély részén ugorjon olyan magasra, amilyenre csak bír! Amint leért, ugorjon újra! Ezt ismételje előbb fél percig, majd fokozatosan emelje a mennyiséget másfél percre!