Vigyázzon gyomra egészségére

Őrizze meg a bélflóra egészségét, közben pedig még fogyjon is. Ehhez négy egyszerű szabályt kell betartania

Fogyasszon több magnéziumban gazdag ételt
A magnéziumhiány összefüggésben van az elhízással. Hogy elegendő ellátást kapjon szervezete ebből az alapvető ásványi anyagból, fontos, hogy étrendjében szerepeljen minél több spenót, barna rizs, tökmag, és lehetőleg teljes kiőrlésű lisztből készült termékek is!

Egyen gyulladásgátló zsírokat
A többek között a fekete csokoládéban, az olívában vagy az avokádóban található egyszeresen telítetlen zsírsavak kifejezetten a hastáji zsírlerakódásokat veszik célba. Érdemes ezeket omega–3 zsírsavakkal társítani – utóbbi gyulladásgátló zsírokhoz például a lazacból és a mandulából juthat, így megelőzve az idült gyulladásokkal járó betegségeket is. Együttes fogyasztásuk védhet a szív- és érrendszeri betegségek, a depresszió, a 2-es típusú diabétesz, a stroke, a rákos betegségek, illetve az emésztőrendszeri rendellenességek és az elhízás ellen is.

Figyeljen a szénhidrát-sűrűségre
Ha egy ételben magas a szénhidrát sűrűsége, az felrúghatja a bélflóra egyensúlyát, ami könnyen gyulladáshoz vezethet! A szénhidrát sűrűsége az adott étel tömegének és a benne található szénhidrát-mennyiségnek az arányát jelenti – hogy ezt minimalizálja, le kell mondania a cukorról és más finomított szénhidrátokról és a legtöbb gabonaféléről. Helyettük igyekezzen minél banánt, krumplit és levélzöldséget enni, valamint inkább a sovány húsokat és egészséges zsírokat válassza!

Egyen kevesebb FODMAP-ot
A FODMAP mozaikszó, amelyet a bélben erjedő, rövid láncú szénhidrátokat tartalmazó ételek megnevezésére használnak. Ezek a szénhidrátok elfogyasztva sok emésztőszervi kellemetlenséget okozhatnak: felfúvódáshoz, hasmenéshez, vagy éppenséggel székrekedéshez is vezethetnek. Különösen a gyümölcsökben és a mézben található fruktózra, illetve a tej laktóztartalmára ügyeljen!

Vote it up
271
Tetszett?Szavazzon rá!